Det vattnas i munnen

Har ni någon gång slagit er ner framför tv:n, zappat och kommit till ett mysigt matprogram med Per Moberg, Halv åtta hos mig eller kanske Gordon Ramsey? Man tittar på dessa människor när de smidigt och enkelt gör alla dessa underbara rätter som innehåller oxfilé, lax, pasta m.m. Plötsligt känner man att tungan vattnas och man blir så oerhört sugen och peppad till att ställa sig i köket och laga till den där svåra oxfiléen och man kaxar upp sig och tror att man är Gordon Ramsey. Or not. Maten bli inte riktigt densamma som på tv:n, men det var inte det jag ville komma fram till. Det jag ville skriva är att man blir så jäkla förbannat sugen på mat, speciellt jag och då går jag runt och letar efter något som ser lika ätbart och ljuvligt gott ut. Inte för att jag är hungrig men suget tar över. Men hittar man en oxfilé liggandes framme som är gjord av Gordon Ramsey? Nej.

Haha, ska se om man hittar något som kan mätas med oxfilén som Gordon gjorde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0