Utdrag av belastningsregistret

Som ni kanske vet så håller jag på att söka jobb och för tillfället har jag tappat räkningen på hur många jobb jag har sökt hittills. Jag underskattade mödan med att söka jobb och trodde i blindo att jag faktiskt snabbt skulle få ett jobb. Men där hade jag ritkigt fel! Det är absolut inte lätt och är riktigt glad över att jag har åtminstonde har ett ströjobb på äldreboendet. Men felet med ströjobb är att man aldrig vet när man kan få jobb och då gäller det att kunna prioritera. Men hellre det än inget!

Men i alla fall... vid några jobbansökningar har man varit tvungen att ta ut ett utdrag av sitt register som visar om man har begått brott och liknande. Och nu har jag skrivit ut ett nytt som jag ska skicka till polisen. Igen. Hahah, alltså de kommer snart känna igen mitt namn och undra vad sjutton jag håller på med. Tror detta är mitt 5:e utdrag på två månader. Pinsamt. Dessutom finns det utdrag för olika ansökningar och eftersom jag ska anmäla mig som vikarie på vikarierekryteringen vet jag inte riktigt vad de kan erbjuda mig för jobb, vilket försvårar valet av utdrag. Men tog de som täckte de flesta områden så hoppas jag prickade rätt!

Snart ska jag för övrigt ner till stan för att träna med Nina och sedan ska jag åka till älsklingen, som för övrigt är mycket saknad! Dessutom skiner solen, så dagen lär bli braa! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0