Resfebern smyger sakta inpå

Börjar smått få resfeber nu och det märks. Jag vaknade vid sex när jag egentligen måste vakna vid nio. Men då kanske jag kan få lite sömn i natt innan vi åker till Landvetter. Vi åker härifrån kl 01.00 så frågan är om man kommer att somna. Känns lite halvt onödigt eftersom man måste göra sig iordning. Kan ju dock vara bra att få lite sömn i alla fall!

Men det är med blandade känslor jag reser. Känslor som innehåller osäkerhet på vad som kommer att vänta oss, längtan till att åka bort och bli lite mer världsvan och vetskapen om att jag kommer sakna Johan, min familj och alla andra här i lilla jönköping. Men jag har alltid drömt om att åka söder ut till varmare breddgrader, vilket jag ska göra nu med några betydelselefulla människor i mitt liv. Känns rätt så toppen ändå! Skulle vara underbart att få ha med alla betydelsefulla människor, men tyvärr kommer jag få betala övervikt om det skulle ske.

Så nu ska jag fortsätta att hålla mig vaken tills det är dags för mig att möta Pauline 10.30 på Forex för att växla in lite cash.

Snart bär vi av!


Så typiskt!

Om 4 dagar beger vi oss till Zakynthos och självklart ska det typiska hända. Natta, som ska följa med på resan, är sjuk! Och det är ingen liten förkylning utan hon har ont i halsen och har feber. Jösses, jag hoppas verkligen hon blir frisk för tänk om hon inte kan följa med och det är ju inte riktigt bra att åka utomlands när temperaturen är över 30 grader och man nyligen haft feber. Gumman, krya på dig nu så att vi kan härja och leva livet på Zakynthos!

Medan Natta ligger hemma och kurerar sig ska jag, kris och Pauline planera lite inför resan. Fick hem ett resehäfte med ställen som Apolla rekommenderar att man besöker så tänkte att vi ska kika igenom den. Alltid bra att ha lite planerat så man inte står där som fågelhålkar och inte riktigt vet vad man ska göra. Skönt att stranden är ett säkert kort då ;)

Nu kommer "min" kära gamla bettan hem (vår gamla bil) så nu ska jag bege mig till stan! :)


Kvällstur på IKHP

Med tur menar jag definitivt inte en springrunda, som IKPH kan defineras som. Där äger många olika träningstyper rum och olika sporter, men jag var inte där utav den anledningen utan av utsikten! Jag kidnappade Nina och vi begav oss till berget i Huskvarna. Där fotade vi, pratade och hade det riktigt gott. Dessutom fick vi ändå riktigt bra väder (jämtfört med vad de senaste dagarna har gett oss). Men tänke lägga upp lite bilder på vår lilla tripp, som avslutades i sängen hos Nina framför en film och självklart popcorn!

















Foto: Jag
Miljö: IKPH
Medverkande: Nina


Axamo, here we come!

Snart beger jag och Nina ut till Axamo för att njuta av solens varma strålar och ett dopp i sjön. Underbart sådana här dagar då man kan göra det! Vill verkligen utnyttja varenda soltimme som finns över nu när sommaren faktiskt sakta håller på att falna.

Nej dags att hämta upp Nina! PUSS

RSS 2.0