Så mycket på gång!

Har så jäkla mycket på gång nu och så mycket som ska fixas så egentligen skulle jag helst vilja ta en lugn kväll hemma och bara chilla. Plus i kanten vore ju ifall Johan kunde vara med! Men any way, skulle verkligen behöva en sådan kväll innan all balyra och studentyra blir som värst, ladda batterierna helt enkelt. Så därför kommer bloggen också i kläm. Men samtidigt, vem skriver jag för egentligen? Alla mina vänner blir uppaderade ändå och har inte alls tid till att sitta och skriva ner allt om mina dagars innehåll. Frågan är vem som egentligen ens vill läsa det. Jösses, vad negativ jag låter! Men that's the ugly truth. Kanske blir bättre till sommaren för kan erkänna att när jag väl skriver kan jag sakna tiden då jag var helt inne i bloggen och man försökte finna intressanta ämnen att skriva om. Men som sagt, mycket händer i mitt liv och vill också kunna njuta av den här tiden.

Så hörrni, nästa inlägg droppar väl in så småningom men den som lever får se! Hade gött så länge! :)

Från sol till regn

Vad hände med det fina vädret idag? Som bortblåst! Jag som hade tänkt att gå en promenix innan jag skulle möta John Blund och hade fantiserat en riktigt härlig bild i huvudet om hur jag vandrar omkring i solnedgången med underbar musik i öronen och bara njuta. Men fick ganska fort säga till mig själv: keep on dreaming, hun! Så nu sitter jag här med den här dumburken och emellanåt tittar på solsidan. Liten spontan kommentar: Solsidan is the shit!

I alla fall. Min helg har varit riktigt fin och har spenderats med både fina vänner och en underbar kille. Efter lördagens arbete blev det några timmar med tjejerna på hamnkanalen sedan mötte jag upp Johan för att parkera oss i SF:s biosalong. Vi besökte "Kapten Jack Sparrow" och hans gäng. Filmen var bra men sällskapet var bättre! Idag spenderade man några timmar med Johan och hans familj innan man begav sig till jobbet, vilket rullade på bra men det var så lugnt så man spenderade mer tid i personalrummet än ute bland patienterna! Sådana dagar tycker man också om!

Nu väntar en skål med glass, för än är inte helgen slut! ;)



Står helt stilla

Sitter här och försöker lista ut hur en låt går som heter " In da club ". Och nu är det varken 50 cent eller Danny jag syftar på utan någon Backstreet boys liknande grupp som jag och mina vänner dansade till, men det står heelt stilla! Har kommit fram till hur början låter men sedan hoppas låten över till en gammal Darinlåt, Want ya, om ni kommer ihåg den. Dansade även till den, så det är lite smått irriterande att man inte kommer på låten!

Men det är verkligen något jag saknar, dansen. Skulle vilja starta en dansgrupp på bilda eller något och dansa fridans med några goa människor! Inga som är sugna? Medela mig isåfall, för det skulle verkligen vara hur kul som helst! Jag har inte lust att börja dansa på dansskolan utan vill köra ett mer fritt program. Åh dans!

Haha, back to reality och back to pluggandet. Råpluggat till en fet uppsats till religionen som måste bli klar imorgon om jag så ska sitta till kl 24.00!! Ha en fin fin kväll mates! :)


Dansuppvisning 2008



God night everybody!

Slinker in med ett inlägg såhär på kvällskvisten, eller snarare nattkvisten. Det har varit en väldigt bra dag där jag först fick spendera en hel dag på dagkirurgen, där jag fick vara med på 4 olika operationer. Spännande var bara förnamnet! Två var på små barn där man tog bort halsmandlarna och någon körtel i svalget och de andra bestod av att man skulle ta bort skruvar och plattor av metall i benen (benet har tidigare varit brutet!). Mycket spännande att följa upp patienterna med på uppvaket!

Sedan träffade man Micha och Johan en snabbis på stan. Det var kul att träffa Micha igen för det var ett tag sedan! Därefter åkte man hem och inväntade Johan som skulle bli mitt massageoffer! Det blev i alla fall en mysig kväll tillsammans med en fin kille!

Så tack för idag och hoppa morgondagen blir lika bra! :)


Fotokurs på Hotel Savoy!

Snart beger jag mig in till staden för att bänka mig i en konferennssal bland andra fotointresserade, som förhoppningsvis lika ivert kommer att lyssna på föreläsarna. Detta är bara en grundkurs i hur olika funktioner används, ljussättning osv. Men det är dessa fina funktioner som finns på kameran som gör skillnad! Kommer bli spännande i alla fall! Hoppas man blir lite klokare och kan ta bättre bilder!

Hoppas ni också får en trevlig söndag och tagga sedan för hockeymatchen ikväll! ;)

Vad har hänt?!

Vad har hänt med mig? Mitt bloggandet har verkligen nått botten! Har varken ingen inspiration alls så vet inte riktigt vad jag ska bjuda på, men detta är väl inte så mycket bättre. Men jag kanske kan berätta att jag ska få vara med på dagkirurgen på måndag. Oj, nu backar vi lite och med lite menar jag två veckor. För två veckor sedan började min praktik på Ryhov och i veckan ringde vi ner till kirurgen och frågade ifall jag och Sadina (min klasskompis) fick vara med på ngn operation, men istället för ngn operation kommer jag få vara med en hel dag som är fylld med operationer. Underbart, kommer vara som ett barn på julafton, när en alkolist får ta sin morgonsupp eller när pappa får kolla på "Two and a half men". Lycka på hög nivå! Kommer bli riktigt spännande och hoppas det blir lite varierande operationer.

Nu tog mitt "topic" slut och jag ska förbereda mig inför lite luftmassage, måste nämligen plugga på massagprovet tills tisdag och har inget offer att använda mig av.

Ha en fortsatt trevlig kväll hörrni!


Fotografering 10/ 5













Foto: Jag
                        Miljö: Domsand, Bankeryd
                Medverkande: Johan

(Nu hoppas jag Johan inte blir allt för lack på mig när jag lägger upp dessa bilder, hehe)


Inte helt okej.

Oj oj oj, här snackar vi rekord på dålig uppdatering. Brukar ändå uppdatera ganska så fort, men har varken haft tid eller ork att skriva något. Det händer så mycket i mitt liv nu så bloggen har blivit lite bortglömd. Men nu kommer det alla har väntat på..haha nej, skojar! Nu ska jag inte vara egocentrisk. Men nu kommer uppdateringen.

För tillfället är jag hemma och är sjuk. Blev akut illamående igår hos Johan igår och han var så snäll som skjutsade mig till stan så att mamma kunde hämta mig, vilket var tur för hade nog inte klarat av att köra själv, för så fort jag kom hem så gjorde jag en visit på toaletten. Hatar verkligen att må illa och spy! Så natten har inte varit den bästa eftersom mitt huvud har mer eller mindre befunnit sig i papperskorgen. Jag beklagar för dessa fräscha nyheter, men sanningen gör ont, speciellt för mig! Men hade en supermysig dag med Johan igår och tog lite bilder, så dem ska jag lägga upp så fort jag orkar. Kanske redan ikväll. Fick även Johan till att stå modell!

Nu ska jag försöka lägga in bilderna från gårdagen i Domsand (Bankeryd) och samtidigt visa Tre Kronor min support!

Syjunta var namnet!

Har en egen, personlig syjunta för mig själv här hemma. Vad tror ni jag syr? Kan det vara en klänning? Kan det vara ett par shorts? Nej, det är ett kors och ja, ni såg rätt. Ett kors. Vad sjutton ska jag med det till? Jag ska nämligen på "maskerad" och ska vara utklädd till sjuksköterska så har köpt en vit fodralklänning som är lite lägre skuren i ryggen och har en dragkedja längs med ryggen. Så underbart fin! Ska dock korta ner den lite för den är lite för lång och förmodligen byta till en mindre storlek, men annars är den fantastisk en kväll som på lördag men även en sommarkväll i gladiatorskor, vandrandes vid stranden. Underbart!




Träningsabstinens? Ja!

Har inte tränat på två hela veckor!! Snacka om att myrorna har börjat bosätta sig i benen! Det roliga är att jag köpte ett månadskort och om två veckor är det slut så har missat massa vilket känns som att slänga pengarna i sjön. Men nu får jag ta igen min träningsfrånvaro och börja träna inför beachen för snart är vi där vänner. Har faktiskt smygstartat hemma på vår baksida men vilka av oss har inte gottat sig på balkongen, altanen etc. med solen brännandes mot våra nakna och otroligt bleka kroppar. Sedan vill man vara lite brun till balen, men frågan är om jag kommer uppnå solbränna tills dess. Tveksamt eftersom min hud är retarded och vädret är inte riktigt på topp. Nåja, det återstår att se. I alla fall. I morgon ska jag äntligen biffa lite på gymmet och det ska bli så skönt! Tummen upp för det helt enkelt!

Dags för mig att njuta lite av kvällen innan man ska göra sig redo för att möta John Blund!
God natt!



It makes me smile




Valborg i brand





Foto: jag
Miljö: Majbrasa, Bankeryd


Justering

4 min left..

Ja, då ska man återigen sticka näsan i massa plugg men det återstår 4 min kvar. Nej, shit..3 min kvar. Stress stress! Men i alla fall. Håller fortfarande på att justera lite på bloggen så om vissa saker inte fungerar så vet ni varför, så behöver ni inte dampa på datorn för att ni tror att den har lagt av. 2 min kvar och min tid håller på att ta slut. Kan väl ändå berätta att idag börjar min praktik på Länssjukhuset Ryhov så ska dit för en informationsträff, spännande!

Klockar tickar fort när man har roligt. Dags för att trycka in lite kunskap i träskallen!
Ha en fin dag!



Flip/Flop

Dagens flip:

- Solsken

Dagens flop:

- Högar med plugg


Photos of the day







Foto: Jag
Miljö: Vättern vid Huskvarna


Nya bloggen

Hej allesammans! Long time, no seen. Har bytt blogg för att ni lättare ska kunna knappa in namnet, samt att jag ville ha ett lite roligare namn. Så nu är jag igång igen fast med mer fokus på foto och bilder. Hoppas ni gillar det!
Nu ska jag fortsätta titta på tv och sedan är det dags att sticka näsan i böckerna.

Hoppas er helg har varit fin för det har min definitivt varit!


RSS 2.0