Va sjutton!?

Bloggen laggar och jag lackar! Bilderna jag tog igårkväll vill inte läggas upp och vill verkligen visa dem bilderna, speciellt en av dem! Om det inte funkar imorgon lägger jag upp dem på fb! Tycker det är så surt så nu lägger jag ner skiten och lägger mig istället. Ska arbeta imorgon, men när dagen är gjort ska jag dra till stranden med Pauline och steka och längta till onsdagens små äventyr!

Godnatt folket!


En varm sommarkväll i juni












Foto: Jag
Miljö: Äng samt lekpark vid mig
Datum: 26/6


South Beach



Jag är verkligen en sådan tjej som gillar att hålla på med naglarna och händerna. Det bästa jag vet är att ta handkräm och massera mina händer, så underbart! Sedan tycker jag om att måla naglarna och fixa till dem. Men det negativa är att jag har valt helt fel yrkesgrupp för min "passion". Som undersköterksa kan jag eller får helt enkelt inte använda nagellack, vilket är riktigt surt. För det är som en accessoar i sig! Men tänkte i alla fall dela med mig av detta fin fina nagellack som jag köpte på rean på H&M. Älskar färgen!


Midsommar i Bankeryd

Tråkigaste rubriken ever, men hur bra fungerar hjärnan så här efter midsommar? Ja, man kan väl säga att man mår som man förtjänar. Dock tog jag det lugnare i år men hade det lika trevligt! Räknade verkligen ner timmarna på jobbet och flydde från arbetsplatsen så fort benen bar för att hinna hem innan Micha skulle hämta upp mig. Därefter blev det en liten förfest hos Nina innan vi begav oss till bankeryd.

Det droppade in folk hela tiden under kvällen och det var underbart goa människor som befann sig på Jockes altan för att fira midsommar. Vi både grillade, sjöng snapsvisor så taket lyfte och dansade. Undrar om midsommar är en sådan högtid som vi svenskar värderar mest. Jag menar det är en sådan högtid där man verkligen samlar alla sina vänner och sin familj. Alla är verkligen samlade och man känner bara att livet är som bäst! Jämfört med julen då man bara har familjen hos sig, vilket är underbart med, är midsommar ändå en högtid som jag älskar. Man kan verkligen släppa alla beskymmer i världen och ´bara njuta av god mat, god dricka och goa människor. Kvällen är förevigt ung och vad som helst kan hända. En magisk kväll med andra ord.

Nu blev kanske inte min midsommar magisk, men ett minne för livet. Man lärde känna nya människor, kom andra närmare och levde livet. Underbar kväll med andra ord.

Hoppas er kväll också blev lika underbar som min! Bilder kommer upp senare! ;)


Midsommar 2010

Flashback från förra midsommar!













Känner ruset!

Snacka om att jag är peppad inför midsommar imorgon! Kommer trippa på tå hela dagen och kommer inte kunna sitta stilla på jobbet alls! Nästan alla som jag vill ha på midsommar kommer att befinna sig på ett och samma ställe och jag bara älskar det! Bästa som finns när alla ens nära och kära är samlade.

Tänker tillbaka på förra midsommaren som blev både en flip och en flop! Men trots allt det negativa som hände under kvällen blev den kvällen så jädra bra att bara de bra minnena har tagit över det dåliga så man har nästan glömt bort dem. Dock så ska min fina underbara vän Nina påminna mig om dem. Tack gumman! Verkligen fint av dig! Ush, hade helst velat att de befann sig i glömskan. Men nytt år och nya tag. Peppa peppa, ta i trä!!

Nej, nu har jag låtit inlägget dras ut för länge medan jag har testat klädesplagg efter klädesplagg. Men nu vet jag vad jag ska ha på mig imorgon och ifall jag inte känner för det då så har jag en reservplan!

Godnatt nu och tagga midsommar vänner!

Too good

Ibland utgör man fara för sig själv. Är inte det konstigt? Man kan uttala sig om att man ibland är för smart för sitt eget bästa, för snygg, för snäll eller i mitt fall för angelägen till att tänka för mycket. Att jag är analytisk har både gynnat mig och satt fällor för mig. Den egenskapen har fått mig att förstå samband bättre inom olika områden och kan stolt kalla mig smart. Men då kanske jag kan säga att jag är för smart för mitt eget bästa, för det har vållat mig så mycket problem med. Jag tänker för mycket på livets stora frågor, speciellt kärleken. Tänker inte gå in på mina tankar för då lär jag aldrig bli klar med inlägget. Men jag blir så frustrerad på mig själv när jag inte kan koppla bort tankarna utan fastnar i en skog av tankar som hela tiden växer tätare och tätare. Ibland skulle jag önska att jag inte var så "smart". Ibland är det faktiskt bättre att vara dum och ovetande för det man inte vet har man inte ont av.

Vet egentligen inte varför jag tog upp ämnet. Kanske mest för att dela med mig min frustration över min egenskap. Inte meningen att förpesta eran onsdagskväll med min bittra tillvaro, men ibland kan man bara behöva skriva av sig och veta att det faktiskt finns några som läser detta. Det blir lite som terapi med en ögonbindel, för jag ser inte läsarna. Jag vet bara att de lyssnar och finns där som ett osynligt stöd.

Kan då avsluta mitt inlägg genom att tacka mina vänner och framför allt underbara Johan, som får stå ut med mina funderingar och tankar. Ni betyder mycket ska ni veta och gör tillvaron lättare. Tack!

2 ynka min

Har bara 2 ynka minuter innan jag måste bege mig upp till bussen. Där ska jag möta Nina och vi åker ner till Huskvarna för att inhandla världens godaste glass, nämligen B&J . Ben & Jerry's för er som inte visste detta eller har smakat på dessa underbara glassar. Ren njtutning för själen också!

Shit, nu slog klockan 14.55 och måste kila iväg nu!
Have a nice day, people!


Tomorrow is a mystery

Tittade på tv igår och då kom detta upp; Tomorrow is a mystery. Morgondagen är verkligen ett mysterium. Men samtidigt känns morgondagen så säker samtidigt som vi egentligen går in genom en dörr som kan hålla både fantastiska och hemska saker gömda. När jag tänker på den här dörren så känns den inte så skrämmande som den kanske borde göra, för jag menar, min morgondag är i stort sett planerad till punkt och pricka och man tar för givet att ens schema kommer att hålla och man räknar knappast med motgångar. Men man vet aldrig. Något kan inträffa, både fantastiska och förfärliga saker, som kan vända upp och ner på ens värld.

När man tänker på det så kan morgondagen ändå kännas skrämmande . Eller inte bara morgondagen utan alla våra mål och händelser i livet. Vi alla har mål i livet som vi inte kan bestämma över när de ska ske, utan de sker när tiden är inne. Men i många fall vill man veta när man är nära målet för att lindra den olidliga väntan. Många vill kanske veta vad morgondagen ska ge. Men det är mysteriet som är charmen med livet! Om jag hade vetat att jag skulle träffa den rätte  om tio år från och med nu så skulle jag bara gå och vänta och kanske inte njuta av resten av tiden.Då kanske jag aldrig skulle vilja satsa på förhållande för att det är lönlöst. Men det är genom våra erfarenheter vi växer som personer och kan växa med andra, speciellt i ett förhållande. Och det i sig skulle kunna stärka det framtida förhållandet. Ett annat scenario skulle också kunna vara att jag fick reda på att om 3 dagar skulle jag bli påkörd av en bil och dö. Då skulle jag inte heller kunna njuta de sista dagarna för att min sista tid skulle gå åt att oroa mig inför att dö. Då kanske jag aldrig skulle kunna njuta av att träffa mina underbara vänner eller njuta av Johans famn imorgon.

På ett sätt är det skönt att leva i ovisshet. Det man inte vet har man inte ont av, som ett ordspråk lyder och det stämmer! Istället ska man ta vara på varje dag och inte oroa sig inför morgondagen förrän den nalkas.

Lev i nuet!


Inläggen krånglar!

Har märkt att två inlägg inte har lagts ut och börjar bli lite fundersam över vad som är fel..så detta inlägg blir ett testinlägg för att kolla om jag kan ha råkat trycka fel när jag skickade ut inlägget. Det återstår att se ;)

Some summerpicture perhaps?












Sunday evening

Ligger i sängen och tittar på film och känner att allt är så jäkla bra just nu. Men något fattas just nu och det är Johan. Vi har spenderat hela helgen tillsammans och gjort massa roliga saker. Men nu när man ligger här själv i sängen känns den så tom. Skulle vilja ha Johans famn nu och känna hans kyssar på pannan. Älskar den känslan!

Förövrigt leker livet för att jag ska träffa två av mina finaste vänner imorgon och sedan börjar jag även jobba. Det ska faktiskt bli skönt att börja jobba nu och komma igång med lite rutiner. På tal om rutiner så måste jag börja träba igen så får kanske se till att köpa ett tio kort på friskis eller liknande. Dags att vara lite hurtig med andra ord!

Nu ska jag se vidare på filmen. Hoppas er helg har varit lika fin som min!


Kalmar sjunger om studentens lyckliga dagar

Ska snart sätta mig i bilen med min kära familj och vi styr kosan mot Kalmar! Min kusin tar nämligen studenten och ska stå där och hurra på henne medan hon dansar loss både på scenen och flaket. Åh, vad jag kommer få sentimentala känslor och sakna min student. Det var en underbar dag utan problem och tankar på annat utan att fokus las på denna fantastiska dag. Man var så glad och lycklig över ens tillvaro och att man har så många betydelsefulla människor i sitt liv och nu syftar jag inte bara på min kära klass. Men ska försöka inte gråta och göra en resa tillbaka i tiden, för ca en vecka sedan då jag sprang ut med min fina klass och bara kände livet kalla!
Ska ta med kameran så får fokusera på detta! Sedan efter min kära kusins student beger vi oss hem på fredag till farmor, som jag saknat så! Sedan kommer Johan och hämtar mig för att ta mig till Bankeryd där det ska lagas god mat och mysas. Hela helgen kommer bli så jäkla bra!

Nu känner jag att folk börjar röra sig mot utgången, vilket är min signal till att göra mig iordning.
Have a nice day guys! Och grattis Lisa till din student!


Feel the summerbreeze




Sommarlover har tagit sin början, fast nu kan inte jag kalla det sommarlov längre. Mina sommarlov är officiellt över och nu får man kalla det semester. Egentligen kommer jag inte ha någon semester, om man inte räknar med den här veckan innan mitt hårda slit börjar. Ska jobba hela sommaren, men ser ändå fram emot det. Dessutom jobbar jag inte heltid första perioden så får ändå ledighet, vilket kan vara behövligt!

Men min sommar kommer vara så sjukt bra. Ska under sommaren göra små resor med både vänner och med Johan. Sedan kommer ju också midsommar, som jag längtar till! Men det bästa kommer till sist för då ska jag, Pauline, Natta och Kris åka till Zakynthos i två hela veckor där vi ska sola, bada och njuta av ledigheten! Därefter beger jag mig till Italien i en vecka. Längtar verkligen, men kommer sakna alla här hemma!

Men det är två månader kvar så nu ska jag njuta av nuet och känne sommarbrisen! ;)





Sjungit om studentens lyckliga dagar!

Nu är det kapitlett färdigt och entrar vuxenlivet med iver men också med saknad av det gågna. Det är ändå med lyckliga steg jag kliver ut i livet och börjar skriva mitt nya kapitell. Dock vet jag inte vad det kommer att handla om. Det jag vet nu är att studenten är tagen, sommaren har börjat och jag ska leva livet till fullo!

Vill bara tacka mina underbara classmates för dessa 3 år och hur mycket de har förgyllt min vardag! Dessa 3 år har defintivt varit en av de bästa tiderna i mitt liv och är stolt över att säga att ni är mina classmates och att jag fick äran att springa ut med er!

Men vi ska absolut inte säga farväl, utan vi säger: vi ses! För det gör vi definitivt, vart vi än i livet är så kommer vi träffas. Älskar er vänner! 


Foten i högläge är det som gäller!

Ligger i soffan och väntar på att Johan ska titta förbi en stund. Saknat honom! Ska bli fint att faktiskt få träffa honom! Så medan jag väntar in hans ankomst har jag lindat om foten och ligger i soffan som en soffpotatis med foten högt i det blå. Foten känns faktiskt bättre men inte så bra så att jag kan hoppa runt och studsa, men skam den som ger sig. Tog Sandras råd om att knarka Ipren så nu slinker det några sådana under dagen.

Måste vara fit for fight imorgon men lär behöva gå på Ipren då med för säkerhetsskull. Får gärna ha ont dagen efter men imorn ska jag skita i allt som heter smärta och stukning och bara njuuta av dagen! Tack föresten för de som har önskat mig lycka till och grattis här på bloggen, jätte gulligt!



Hoppas ni får en bra dag och till oss som tar studenten: NU TAGGAR VI!!


Absolut bloggtorka!

Vad är detta? Känner lust till att blogga igen. Sensation! Har haft en sådan bloggtorka som snuset många stoppar upp i käften. Varför denna bloggtorka? Jadu, bra fråga. vet inte riktigt själv. Har väl varit mycket nu att jag inte har orkat sortera allt och till råga på allt komma på olika bloggtopics. Överhettning av hjärnan, vilket skulle leda till att stora feta rödmarkerade bokstäver som stavade till ordet ERROR hade dykt upp. Men nu är jag förhoppningsvis back on track!

Om ca 1 dag tar jag studenten och vad gör jag? Jo jag stukar min fot. Congrats! Applåd tilldelas till Jessica Ottozon! Ne, det suger! Missade sista utgången innan studenten, men hoppas mest på att min fot pallar studenten i överhuvudtaget. Troligtvia får det bli converse till min klänning. Ja, man lär ju synas i alla fall! Kanske mest för att man blir så mkt kortare än alla andra för att alla tjejer kommer ha klackat! Well well. En dag kvar att kurera mig på så peppa peppa, ta i trä!

Nu tror jag dock att john blund knackar på och vill att jag ska stänga ner dumburken och sova.
Godnatt vänner!


Det här händer i mitt liv:










RSS 2.0