Midsommar i Bankeryd

Tråkigaste rubriken ever, men hur bra fungerar hjärnan så här efter midsommar? Ja, man kan väl säga att man mår som man förtjänar. Dock tog jag det lugnare i år men hade det lika trevligt! Räknade verkligen ner timmarna på jobbet och flydde från arbetsplatsen så fort benen bar för att hinna hem innan Micha skulle hämta upp mig. Därefter blev det en liten förfest hos Nina innan vi begav oss till bankeryd.

Det droppade in folk hela tiden under kvällen och det var underbart goa människor som befann sig på Jockes altan för att fira midsommar. Vi både grillade, sjöng snapsvisor så taket lyfte och dansade. Undrar om midsommar är en sådan högtid som vi svenskar värderar mest. Jag menar det är en sådan högtid där man verkligen samlar alla sina vänner och sin familj. Alla är verkligen samlade och man känner bara att livet är som bäst! Jämfört med julen då man bara har familjen hos sig, vilket är underbart med, är midsommar ändå en högtid som jag älskar. Man kan verkligen släppa alla beskymmer i världen och ´bara njuta av god mat, god dricka och goa människor. Kvällen är förevigt ung och vad som helst kan hända. En magisk kväll med andra ord.

Nu blev kanske inte min midsommar magisk, men ett minne för livet. Man lärde känna nya människor, kom andra närmare och levde livet. Underbar kväll med andra ord.

Hoppas er kväll också blev lika underbar som min! Bilder kommer upp senare! ;)


Kommentarer
Postat av: B

Hade inte velat spendera min midsommar med några andra människor! Tack <3

2011-06-26 @ 22:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0