11-11-11

Godmorgon världen! Vaknade upp med tuppen, trots att jag har sovmorgon, men för min del spelar det ingen roll för har lite saker inplanerade idag och lite ärenden att göra så det känns bara skönt att inte behöva stressa. Känner mig otroligt vuxen som skriver om att fixa ärenden kl 07.30! Tonåren är snart ett minne blott!

Idag hade jag faktiskt tänkt att jag skulle ut och fotografera lite för solen ska kika fram vid ett snåret så tänker banne mig inte missa detta. Jag har inte varit ute och fotograferat något vettigt sedan sommaren så nu får jag för sjutton ligga i lite. Känner att jag saknar att uttrycka mig genom kameran samt lite ängslig över att den ändå kostade en del, så vill ju gärna inte låta ca 10.000 ligga och skräpa i en låda.

Senare ska jag in till stan för att lämna lite böcker samt hyra film, för ikväll ska jag åka ut till Bankeryd. Jag och älsklingen ska låta kvällen gå i kärlekens tecken, föromväxlingsskull! (När jag läste inlägget efter att jag hade lagt upp den på bloggen märke jag att det såg ut som om jag menade att jag och Johan knappt visar någon kärlek till varandra i vanliga fall, men oroa er inte! Menade att vi ska byta filmgenre ikväll föromväxlingsskull!) Jag kände för att kolla på en riktigt romantisk film och The Notebook, som vi nu ska se, kan man se flera ggr om. Så vår kväll kommer handla om att vara bänkad framför tv:n, vilket samtidigt är skönt för min röst är inte helt återställd så där har vi tv:n som en bra hålla-tyst-syssla. Förhoppningsvis kommer Johan också att tycka om filmen, men om han misstycker får han faktiskt stå ut med det för vi har kollat på massa action (inte för att jag har något emot det), men ibland är det gött med lite ombyte!

Har ni föresten tänkt på vilken dag det är idag? Jo, checka in rubriken igen! Idag är den dagen då Jönköpings nya kulturhus Öppnar (Spira). Känns dock lite fail med tanke på hur många som har lagt sina skattepengar på detta (lite motvilligt) och ändå inte får komma på premiären. Dessutom har en rad arstister tackat nej till inbjudan till öppningen av vårt vackra kulturhus. För Jönköpings skull hoppas jag att inte bara de ståtliga och pampiga föreställningarna får använda sig av Spira, utan att också småband till dansgrupper får använda sig av detta för att öka kulturen i kommunen och länet.


Bilden har ändå en viss charm ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0