Jobb och tjöt på schemat

Idag har jag jobbat på gruppbostaden, vilket alltid känns bra för de är så mysiga där och på vardagarna när man arbrtar mellan 7 och 15 så har man "hemmadagar" som det kallas, då brukaren har en heldag hemma. Då gör man olika ärenden, tvättar, städar och lunchar tillsammans. Detta stod på jobbschemat för min del och vi hade det jätte mysigt och trevligt när vi gjorde alla dessa saker. Det är så skönt på en gruppbostad för det är lite slappare mijlö och uppgifter. Man går liksom i sina egna kläder och gör saker som man oftast själv skulle göra hemma. Det är riktigt skönt!

Efter jobbet mötte jag upp Micha och Nina på stan så vi strösade lite där och parkerade våra frusna kroppar i ett hörn på Bernards City Café. Där satt vi lääänge och tjötade om allt och inget. Det var så himla gött att babbla och få höra hur de hade det och vad de hade att säga. Lite skvaller kom självklart upp, men det är lika gött det med! Ämnena varvades mellan seriösa och flummiga och man kunde verkligen inte hålla sig för skratt alltid. Lika underbart kul att träffa dem!

Snart ska jag faktistkt tjöta mer, då jag ska ringa pojkvännen min. Finingen sa att han saknade min röst, så då är det svårt att låta bli att ringa. Dessutom tjötade jag och mamma en bra stund efter maten också, vilket också var mysigt!

Bara massa tjöt idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0