Afraid of the unknown

Klickar. Söker. Hittar något passande. Klickar vidare. Skickar CV. Väntar på svar.

Det här har jag hållit på med ett tag och än så länge har jag inte fått något napp. Men det kanske kommer, eller kanske inte. Vem vet. Det är bara att söka tills man hittar något man trivs med. Men trots att jag söker kan det ibland kännas som om jag borde göra något mer. Det tycker i alla fall min mamma och just detta ledde till ett litet bråk på morgonen.

Jag vet att hon vill mitt bästa, men det känns som om hon inte förstår att jag söker massvis med jobb och anstränger mig. Självklart skulle jag kunne gå och dela ut CV så att det får en personlig bild av mig från början, men samtidigt är det svårt att veta vart man ska börja. Mamma föreslog att jag skulle söka till Ryhov till mina praktikplatser, men jag är så rädd för att söka dit, samtidigt som jag är sugen på att jobba där.

Det som skrämmer mig är ansvaret, rädslan att göra fel och att göra bort mig. Att arbeta på äldreboendet känns mer säkert och rutinmässigt där jag känner mig trygg och kan huset innantill och utantill. Men ryhov är på ett sätt ett outforskat område. Praktik visar bara en del av arbetsmiljön och uppgifterna medan själva jobbet innebär så mycket mer. Men samtidigt vet jag att man är en nybörjare i allt och man kan aldrig veta allt, så varför inte ge det ett försök? Jag har i alla fall lovat mig själv att jag SKA söka till sommaren och det ska banne mig bli av!

Nu har jag två eller tre kommande arbetsintervjuer så vi får se hur det går. Hoppas på det bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0