Filmkväll i antika Roms anda!

Jag har aldrig riktigt sett alla dessa filmer om antika och medeltida Rom, såsom Troja, Alexander den store, Gladiator m.m. ( eller jo, Gladiator såg jag för någon vecka sedan!). Anledning: Jo jag tycker illa om brutala filmer där man halshuggs och man får se detta, men då är det förbannat lustigt att skräckfilmer är något jag kan slå på! Har detta men efter min barndom. Såg småsnuttar av dessa filmer och fylldes med skräck och det här obehaget har idag förföljt mig. Men såg ju Gladiator och förstår inte ritkigt vad jag har varit rädd för. Skrattar inombords åt min töntiga rädsla, haha! Tänk vad sådant kan följa med en i livet och som barn reagerar man starkare och speciellt när föräldrarna lär en bli rädd för något. 

Men i alla fall! Ikväll, om ca 1 timma, ska jag och Nina puffa upp några kuddar, öppna chipspåsen och luta oss tillbaka för att entra antika Roms värld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0