Jakten på de försvunna...

...frimärkena. Ja, det är generellt det dagen har gått ut på för att vara ärlig. Vad har du gjort i Rom? Jo jagat efter frimärken. Ja, kanske är ganska vanligt turistattraktion eftersom alla tobaksaffärer, som sas skulle sälja frimärken, hade slut på det. SLUT?! Hur fasen kan frimärkena vara slut när det faktiskt är flera tusen turister som besöker Rom varje år?! Då borde man ha lager på lager av frimärken för det var nästan det de hade när det kom till vykort. Så hela dagen har vi varit runt i halva Rom och frågat i olika tobaksaffärer ifall de hade frimärken. Tror vi frågade sammanlagt 5 olika affärer i olika områden.  

Men olyckan vände! Tillsist fann vi ett postkontor där de fkt hade frimärken och även kunde ta och skicka iväg korten. Så nu hoppas jag banne mig att de kommer fram efter allt slit och fläng som vi hade varit med om. Snacka om att vi kommer ha vältränade och tonade ben, så mycket som vi går!

Men här ska inte klagas för älskar ändå Roms atmosfär så det kan komperseras, lite.

Längtar till imorgon för då ska vi besöka världens vackraste torg, Piazza Navona och Pantheon samt firas mammas födelsedag. Ska även besöka Fontana Di Trevi igen för att se hur det ser ut på kvällen när allt är upplyst.

Nu ska jag fortsätta chatta lite med älsklingen innan jag går upp till rummet.
Buonanotte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0